Arbeidsconflict
Een meningsverschil komt geregeld voor op de werkvloer. Dan is er nog niet direct sprake van een arbeidsconflict. Vaak lost het conflict zich op door met elkaar in gesprek te gaan. Een enkele keer verschil je dusdanig van mening met elkaar waardoor je lijnrecht tegenover elkaar komt te staan. Het is belangrijk een arbeidsconflict snel op te lossen en hier de juiste hulp bij in te schakelen. Lees hier wat we verstaan onder arbeidsconflict en wat VAN WOENSEL MEINHARDT advocaten | mediation voor je kan betekenen.
Wat wordt verstaan onder een arbeidsconflict?
Wanneer je werkgever je iets verplicht om te doen of juist om niet te doen of als je werkgever consequenties verbindt aan je gedrag kan er sprake zijn van een arbeidsconflict. Er is sprake van een arbeidsconflict als de tegenstellingen blijven voortbestaan en niet goed worden opgelost. Ook als alleen de werknemer een conflict ervaart, maar de werkgever niet, kan er toch sprake zijn van een arbeidsconflict.
Als je merkt dat je in deze situatie terecht gaat komen of al terecht bent gekomen, is het raadzaam je te laten adviseren over je rechtspositie. Je wilt namelijk voorkomen dat je vanuit emotie handelt en hierdoor verkeerde keuzes maakt.